A Blog indítás kezdő lépései:
Tudom elsőre ijesztő lehet majd a sok információ, de ebben a cikkben megpróbálom minél jobban összefoglalni mit is kell tudnod, mire is kell figyelned a mielőtt megírod első blog cikkedet. Szóval a blog készítés megkezdése előtt a technikai lépések a következőek:
1.Válassz valami jó domain nevet ami illik hozzád, vagy a témákhoz amikről blogolnál.
2.Válassz egy platformot amin a blogodat írni szeretnéd (én a WordPress cms rendszert ajánlom, nagyon intuitív és felhasználóbarát)
3.Regisztrálj egy tárhely szolgáltatónál (itt fogod elhelyezni a domainedet)
4.Installáld fel a WordPress rendszert
5.Válassz egy kinézeti témát (itt vannak ingyenesek is, de egy fizetős mindenképpen személyre szabhatóbb)
6.Installáld a legfontosabb pluginokat
7.Végezd el a WordPressben az alap beállításokat
8.Írd meg első Blog posztodat
És akkor jöhetnek is a blog indítás előtti hasznos tippek:
1.Blog készítés keresőoptimalizálva (SEO)
A keresőoptimalizálás egy olyan tevékenység ahol blogunk, oldalunk tartalmát a Google és egyéb kereső számára minél vonzobbá, elérhetőbbé tesszük, különböző kulcsszavakra optimalizáljuk. Célunk mindig az, hogyha valaki rákeres egy adott szóra vagy szó csoportra, a mi oldalunk jöjjön le elsőnek. Minél előrébb vagyunk annál valószínűbb hogy a mi cikkünkre fognak klikkelni. Ennek négy fontos része van:
1.Kulcsszó kutatás
Itt többféle eszköz is segítségünkre lehet, én az ubersuggestet szeretem használni illetve a Google saját kulcszó keresőjét. Ezek mind ingyenes eszközök, fizetős területen a legjobb eszköz a SEMrush nevű oldal.
2.Írd meg a lehető legjobb blog posztot amit csak tudsz az adott témában, de figyelj arra hogy használd a kulcsszavakat amiket az előbbiekben kikerestél
Szánd rá az időt a cikk megírására, a Google végső soron mindig arra törekszik hogy felhasználói számára a legrelevánsabb eredményeket mutassa, de ahoz hogy meg is találjon téged, mindenképpen használnod kell a releváns kulcszavaidat!
3.Tölts elég időt cikkjeid promótálásával
Választhatsz ingyenes utat is, mint a facebbokon való posztolás, vagy ismerősöknek küldése, esetleg e-mail feliratkozók gyűjtése. De feladhatsz google hírdetéseket is a kulcszavaidra, ami után klikkelésenként fizetsz.
4.Építs linkeket
Minél többen osztják meg a cikkedet, minél többen teszik fel saját oldalukra, a google annál jobban bízik majd abban hogy a tiéd a legrelevánsabb tartalom, és annál előrébb fog majd sorolni a keresőben.
2.Használj belső linkeket
Tegyük fel az egyik blog posztod nagyon jól teljesít, több ezer megtekintése is lesz, tied az első hely a googleban az adott kulcsszóra. De hogy tudod ezután átirányítani az embereket hogy a többi blog posztodat is elolvassák? Erre való a belső linkelés. Ha az adott blog poszton belül linklesz releváns más posztjaidra is, a google is könnyebben navigál, és az emberek is valószínűbb hogy elkezdik olvasni más tartalmaidat is.
3.Használj jó minőségű figyelemfelkeltő képeket
Mi értelme van a világ legjobb blog posztját megírni ha az emberek meglátják és rögtön el klikkelnek, mert csak száraz szöveg és adatok vannak benne? Használj képeket érveléseidben, leírásaidban, egy képekkel teli szépen összeszedett oldalt mindig szívesebben olvasnak el az emberek. A képek beszerzésének két módja van:
1.Stock fotók
Amíg nincs több tízezer olvasód, valószínűleg ez a legjobb megoldás. Akár teljesen ingyen, ingyenes stock fotó adatbázisokból is letölthetsz képeket. Néhány ilyen adatbázis a Pixabay, vagy a Pexels is.
2.Saját magad fotózol, vagy profi fotóssal végezteted a munkát
Ez már egy időigényesebb feladat mint letölteni néhány képet, de nyilván ez a kép másnak nem lesz meg, így jóval személyesebb élményt nyújthat a blogod. Ebben mi a Mars Webdesignnál is segítségedre lehetünk, legyen szó termék fotózásról vagy más weboldal készítéssel kapcsolatos szolgáltatásról
4.Formázd megfelelően szöveges tartalmaidat
Mik a blog készítés során a legfontosabb formázási elemek, technikák amik olvashatóbbá, és a google számára is értelmezhetőbbé teszik blog posztodat?
1.Használj címeket és alcímeket (h1 és h2-be mehetnek a kulcsszavak)
2.Használj számozott listákat
3.Emelj ki szavakat úgy hogy félkövérré teszed őket, esetleg színessé
4.Használj képeket kb minden 3-400. szó után, így tartva meg az olvasó figyelmét
5.Használj rövidebb mondatokat, így téve könnyebbé az olvasást
5.Építs e-mail listát már a kezdetektől
Az online eladás és marketing területén az egyik legfontosabb eszköz az e-mail lista, ha megfelelően használod, idővel ez lehet a legnagyobb bevételt, nézettséget generáló eszközöd. Ahoz hogy e-mail listádat gyorsan felépíthesd, használd az úgynevezett call to actiont, ez például azt jelenti hogy a blog posztod aljára raksz egy feliratkozási formát, ahol az adataik megadásával az emberek rögtön fel is iratkozhatnad hírleveledre, és tulajdonképpen felszólítod őket erre egy rövid üzenettel. Ilyen üzenet mondjuk a következő: Iratkozz fel hírlevelemre hogy elsőként értesülhess legfrissebb cikkjeimről!
6.Oszd meg Blog posztjaidat máshol is mint a facebook vagy más social media
A blog indítás után, ha már megírtad első cikkjeidet, fontos hogy ne csak a social medián való megosztásra koncentrálj, itt van néhány hasznos tipp hol tudod még népszerűsíteni őket:
1.A témádhoz kapcsolódó fórumok
2.Gyakori kérdéseken válaszként is beillesztheted, vagy ha angolul írod akkor az angol megfelelőjén a Quroran
3.Social médián belül, de nem a saját oldaladon, hanem releváns csoportokban
7.Ha nincs, csinálj egy “Rólam” oldalt
Az emberek akkor fogják a blogodat követni hosszú távon, ha valamilyen szinten megismernek téged, megbíznak benned, és mi lenne erre alkalmasabb mint a rólam oldal, ahol elmesélheted a sztoridat, hogy miért fogtál bele a blogolásba, és akár kapcsolatba is léphetnek veled ezen keresztül.
8.Használj social media és google hírdetéseket(csak ha már mindent optimalizáltál)
Ha már mindent megtettél ami tőled tellett, de még így sem sikerült a google első oldalára kerülni, ideje lehet megfontolni a hírdetések használatát. Szerintünk két fajta hírdetés van ami a legeredményesebb egy weboldal számára.
1.Social media hírdetések
Ez egy külön téma, nem is kicsi, de egy jól elhelyezett facebook vagy instagram hírdetés csodákat tud művelni egy blog látogatottságával.
2.Google hírdetések
Ha már megvannak a megfelelő kulcsszavaink amikre felépítettük blog cikkünket, nem nehéz egy egy google adwords hírdetést feladni. Itt minden a hírdetésünkre való kattintás után fogunk fizetni, viszont ha megfelelőek és elég specifikusak a kulcszavaink, alacsony és bőven megtérülő áron tudunk hírdetni.
9.Használj videókat is !
Egy blog indítás legnehezebb része bevonzani a látogatókat, és elérni hogy elég időt is töltsenek a weboldaladon. Mi lehetne jobb marasztaló mint egy érdekes videó? Ráadásul a Google kereső algoritmusát nagyban befolyásolja hogy egy látogató csak végig klikkel az oldalon, vagy ott is marad, illetve hogy mennyi időt tölt el valójában a weboldalon.
10.Gyorsítsd fel weboldalad!
Egy weboldalnak maximum 3-4 másdoperc alatt be kell tölteni, minél több időbe telik, annál nagyobb arányban fognak az emberek el kattintani.
Weboldalunk gyorsaságát többféle képpen is megvizsgálhatjuk, a legjobb eszközök erre a google saját mérő rendszere, illetve a gtmetrix nevű weboldal.
Néhány tipp ami segíthet a blog készítés során, hogy már a kezdetektől gyorsaságra is optimalizálva legyen weboldalunk :
1.Formázd képeidet, legyen megfelelő a felbontásuk
2.Használj optimalizáló plugint
3.Használj rendes tárhely szolgáltatót, az ingyenes sosem nyújt megfelelő teljesítményt
4.Ne használj temérdek animációt
11.Blog készítés 3 lépésben
BLOG ÍRÁS-JAVÍTÁS-PUBLIKÁLÁS
Mikor leülsz megírni egy cikket ne aggódj a helyesírásod miatt, írj minél többet és jobbat, éld bele magad, és csak miután befejezted, kezd el javítgatni tökéletesítgetni. Javítás közben arra is figyelj hová lehetne még egy két kulcsszót beilleszteni, úgy hogy illeszkedjen a szövegkörnyezetbe, de ne vidd túlzásba. Ha látványosan tömöd tele a szöveget kulcsszavakkal, a Google észre fogja venni, és inkább bűntetést kapsz majd mint jutalmat.
12.Backlinkek
Mit is jelentenek a backlinkek?
Backlink tulajdonképpen egy link ami a te weboldaladra, blog posztodra mutat, egy másik oldalról. Magyarul egy másik weboldal kiteszi a te weboldalad, posztod linkjét. Ez a Google számára az egyik legfontosabb iránymutatás arról hogy megbízható és releváns a weboldalad.
Milyen backlinkek hasznosak számomra?
Fontos hogy minőségi backlinkek legyenek többségben, tehát ha rossz minősítésű weboldal linkel feléd, az rontja a megítélésed, ha jó megítélésű, google keresésben elöl lévő, az javítja.
Nade honnan szedjek backlinkeket?
1.Keress fel más blogokat, releváns tartalommal, és ha illik a cikkükbe írj nekik emailt. (Például egy spanyolországi nyaralás utikalauzhoz van egy “12 tipp mielőtt elindulnál spanyolországba” blogcikked, lépj kapcsolatba velük, dícsérd meg a cikkjüket és ajánld fel a blogposztod linkjét, tartalmát)
2.Broken link building (ez azt jelenti hogy keresel cikkeket, blog posztokat, és ellenőrzöd vannak e nem működő linkjeik, ebben segítségedre lehet a check my links alkalmazás, írsz a tulajnak hogy nem működik a link, ezután pedig felajánlod a saját blogposztodat helyettesítésként)
3.Válaszolj fórum hozzászolásokra, és illeszd be releváns linkedet
Hagyjon egy választ
Want to join the discussion?Feel free to contribute!